Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Mozart dramatyczny

Recenzja płyty: Olga Pasichnyk, "Bella mia fiamma... Mozart Concert Arias"

materiały prasowe
Olga Pasiecznik (na świat używa anglojęzycznej transkrypcji ukraińskiej wersji swojego nazwiska) jest śpiewaczką wszechstronną, ale Mozart to jedna z jej najważniejszych specjalności.

Tym razem przyszła kolej na formy poważniejsze: arie koncertowe z orkiestrą, nie te z oper, ale pisane niezależnie, dla zaprzyjaźnionych śpiewaczek jak Aloysia Weber, Josefa Dussek czy Nancy Storace. Większość służyła do indywidualnego popisu w ramach oper innych kompozytorów (czym zresztą Mozart czynił tym kompozytorom niedźwiedzią przysługę), nie są one jednak czystym pokazem wirtuozerii, lecz i możliwością, walorem dramatycznym. Scenki te Olga Pasiecznik odgrywa z głębią i finezją, jak w żywych wystawieniach oper Mozarta. Wrocławska Orkiestra Barokowa (to chyba pierwsze w Polsce nagranie tych arii z instrumentami z epoki) towarzyszy artystce z dyskrecją i wyczuciem.

 

Olga Pasichnyk, NFM Wrocław Baroque Orchestra, Jarosław Thiel, Bella mia fiamma... Mozart Concert Arias, CD Accord 2012

Polityka 50.2012 (2887) z dnia 12.12.2012; Afisz. Premiery; s. 85
Oryginalny tytuł tekstu: "Mozart dramatyczny"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Dlaczego tak późno? Marian Turski w 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim

Powstanie w warszawskim getcie wybuchło dopiero wtedy, kiedy większość blisko półmilionowego żydowskiego miasta już nie żyła, została zgładzona.

Marian Turski
19.04.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną