Recenzja płyty: Goldberg Baroque Ensemble, "Johann Balthasar Christian Freislich, Passio Christi"

Pasja monumentalna
Już po karnawale, więc wypada napisać o dziele pasyjnym, wydanym w końcówce zeszłego roku w pionierskim cyklu Muzyczne Dziedzictwo Miasta Gdańska, który został zainicjowany przez Goldberg Baroque Ensemble i zawiera pierwsze współczesne wykonania partytur przechowywanych w Bibliotece Gdańskiej PAN.
materiały prasowe

Freislich był drugim działającym tu kompozytorem o tym nazwisku: po swym przyrodnim bracie Maximilianie Dietrichu Theodorze objął posadę kapelmistrza kościoła Mariackiego w 1731 r. i piastował ją do śmierci w 1764 r. Monumentalna „Passio Christi” (zajmuje dwie płyty) powstała jednak na kilka lat przed objęciem tego stanowiska, gdy autor był kapelmistrzem na dworze w Sondershausen. Tworząc ją, skorzystał z popularnej w tej epoce kompilacji autorstwa Bartholda Heinricha Brockesa z Hamburga; umuzycznili ją także m.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną