Recenzja płyty: Yulianna Avdeeva, Orchestra of the 18th Century, dyr. Frans Brüggen, "Chopin Piano Concertos 1 & 2"

Chopin na instrumencie z epoki Chopina
Nietypowy to debiut fonograficzny dla zwyciężczyni konkursu chopinowskiego: pierwszy raz się zdarza, żeby osoba taka nagrała co prawda dzieła patrona konkursowego, ale na instrumencie z epoki.
materiały prasowe

Namówiona przez szefa fonografii NIFC i festiwalu Chopin i Jego Europa, wykonała oba koncerty Chopina na instrumencie Erarda, zbudowanym w 1849 r., czyli roku śmierci kompozytora. Odbiega od stereotypu również, że debiut zdobywczyni I miejsca nie odbywa się tradycyjnie w firmie Deutsche Grammophon, ponieważ po tej edycji konkursu DG zignorowała werdykt i podpisała kontrakt z faworytem podsuniętym jej wcześniej. Avdeeva zaczęła więc od współpracy z fonografią NIFC i jest to dla niej na pewno nietypowy przystanek w karierze (po recitalach, których mieliśmy możność słuchać w ostatnich latach, można było zauważyć, że bardziej odpowiada jej temperamentowi muzyka np.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną