Osoby czytające wydania polityki

„Polityka” - prezent, który cieszy cały rok.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Podwójne życie

Recenzja płyty: The Feral Trees, „The Feral Trees”

materiały prasowe
Jedno z objawień polskiej sceny muzycznej.

Dziennikarze zgromadzeni na niedawnym festiwalu Spring Break zwracali uwagę na The Feral Trees jako na jedno z objawień polskiej sceny muzycznej. Co ciekawe, na tej samej imprezie część grupy występowała również pod szyldem Hidden World, bardzo sprawnie grając bardzo mocną muzykę gitarową zakorzenioną w stylu hardcore punk. Instrumentaliści z Puław okazują się bardzo wszechstronni, bo jako The Feral Trees grają mroczne, owszem, ale folkowo-rockowe ballady, melodyjne i utrzymane w zupełnie innym tempie, z lekka przypominające twórczość formacji The Walkabouts. Wpisują się w ten sposób w nurt, który dynamicznie rozwija się za granicą, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Nieprzypadkowo – bo skład uzupełnia wokalistka właśnie z Ameryki, Moriah Woods, akompaniująca sobie na banjo. Stylistycznie jej śpiew może się kojarzyć z Cat Power, a nawet Susan Vegą. Jest to konwencja, która w warunkach polskiej sceny była dotąd trudna do podrobienia. A robi się zupełnie światowo, jeśli dorzucimy do tego świetny projekt graficzny Dawida Ryskiego. Perkusista tej grupy (i Hidden World) jest zarazem jednym z ciekawszych polskich ilustratorów i plakacistów.

The Feral Trees, The Feral Trees, Antena Krzyku

Polityka 25.2015 (3014) z dnia 16.06.2015; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Podwójne życie"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kultura

Mark Rothko w Paryżu. Mglisty twórca, który wykonał w swoim życiu kilka wolt

Przebojem ostatnich miesięcy jest ekspozycja Marka Rothki w paryskiej Fundacji Louis Vuitton, która spełnia przedśmiertne życzenie słynnego malarza.

Piotr Sarzyński
12.03.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną