Recenzja płyty: Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Yulianna Avdeeva, „Mieczysław Weinberg”
Wajnberg osobisty
Po trzech latach wielki skrzypek wraz z zespołem biorącym nazwę od jego nazwiska nagrał drugą płytę poświęconą twórczości polsko-żydowskiego kompozytora, który przez większość życia mieszkał w Moskwie, a którego dzieła przeżywają ostatnio renesans.
materiały prasowe

Po trzech latach wielki skrzypek wraz z zespołem biorącym nazwę od jego nazwiska nagrał drugą płytę poświęconą twórczości polsko-żydowskiego kompozytora, który przez większość życia mieszkał w Moskwie, a którego dzieła przeżywają ostatnio renesans. Kremer należy do ich najwybitniejszych orędowników. W paru słowach dołączonych do płyty deklaruje, że żaden kompozytor poznany w ciągu ostatnich lat nie podziałał na niego tak inspirująco. Najnowszy album zawiera przede wszystkim późne dzieła Wajnberga (taka pisownia jego nazwiska jest w metryce, ale sam dopuszczał i pisownię niemiecką) – cztery Symfonie kameralne z lat 1986–92.

Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Yulianna Avdeeva, Mieczysław Weinberg, Chamber Symphonies, Piano Quintet, ECM

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj