Recenzja płyty: M. Argerich, J. Waszczeniuk, Sinfonia Varsovia, A. Rabinovitch-Barakovsky, „Shostakovich”

Martha gra Szostakowicza
Twórczość kompozytorów rosyjskich zawsze była wielkiej pianistce bliska.
materiały prasowe

Na otarcie łez po odwołaniu przez Marthę Argerich występów na tegorocznym festiwalu Chopin i Jego Europa otrzymujemy niepublikowane dotąd nagranie live z jego drugiej edycji w 2006 r. Twórczość kompozytorów rosyjskich zawsze była wielkiej pianistce bliska (może również dlatego, że rodzina jej matki emigrowała do Argentyny z Rosji), a Koncert c-moll Szostakowicza wspaniale pasuje do jej temperamentu artystycznego. Zwłaszcza rozgrzewa do białości dowcipny finał z cytatami z Haydna i z popularnych melodii (rzecz powstała w 1933 r., na chwilę przed wybuchem Wielkiego Terroru), bisowany zresztą natychmiast przez artystów; pianistce efektownie partneruje pierwszy trębacz Sinfonii Varsovii Jakub Waszczeniuk.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną