Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Teatr

Nowości drugiej świeżości

Recenzja spektaklu: "Showtime", reż. Michał Siegoczyński

materiały prasowe
Sztuka "Kto się boi Virginii Woolf" rozmieniona na drobne

Na scenie warszawskiego Teatru Praga Michał Siegoczyński wyreżyserował własną wersję „Kto się boi Virginii Woolf” Edwarda Albeego. Nowy, znacznie bardziej chwytliwy tytuł brzmi „Showtime”.

Tak jak w oryginale, starsza para: prawnik pod maską cynizmu skrywający wrażliwość i jego żona, córka wpływowego właściciela kancelarii (Krzysztof Franieczek i Ewa Kasprzyk), zaprasza do siebie młodszą: ambitnego prawnika z tej samej kancelarii, który dla awansu zrobi wiele (Antoni Pawlicki), i jego wycofaną, lalkowatą dziewczynę (Anna Kłos-Kleszczewska). Każdy z bohaterów ma, rzecz jasna, własny interes do ubicia, ukryte motywacje i skrywane tajemnice.

Dalej idzie tzw. nowe: hasło „gra” odmieniane jest przez wszystkie przypadki, bohaterowie zwracają się wprost do widzów, po scenie snuje się filmujący aktorów w zbliżeniach kamerzysta, granica między postacią a grającym ją aktorem jest płynna, nie brakuje modnej nagości ani równie modnego motywu zabawy klubowej.

Wszystko to jednak nowości drugiej świeżości, mające więcej wspólnego ze stereotypem tzw. odważnego, ostrego teatru niż z nim samym. A rozmienienie sztuki Albeego na serię modnych chwytów scenicznych skutkuje niczym więcej, jak unicestwieniem jej bohaterów razem z ich dramatami.

Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Ja My Oni

Jak dotować dorosłe dzieci? Pięć przykazań

Pięć przykazań dla rodziców, którzy chcą i mogą wesprzeć dorosłe dzieci (i dla dzieci, które wsparcie przyjmują).

Anna Dąbrowska
03.02.2015
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną