Recenzja spektaklu: "Kopciuszek", reż. Wendy Ellis Somes

Klasyczny „Kopciuszek”
Potrzebne są i takie spektakle, zwłaszcza dla dzieci: żeby bajka była po prostu tradycyjną bajką.
Tańczenie Kopciuszka
Jan Rolke/Forum

Tańczenie Kopciuszka

Owszem, to jest muzeum, ale ile w nim wdzięku! Choreografia „Kopciuszka” Siergieja Prokofiewa autorstwa Fredericka Ashtona (zwanego ojcem angielskiego baletu) liczy sobie ponad 60 lat; jej premiera miała miejsce trzy lata po rosyjskim prawykonaniu. Realizacja pokazana przez Polski Balet Narodowy na scenie Opery Narodowej jest powtórzeniem wersji z 2003 r., wystawionej przez brytyjski Royal Ballet pod okiem artystycznej spadkobierczyni Ashtona, Wendy Ellis Somes; nową scenografię opracował Toer van Schayk.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną