Recenzja spektaklu: "Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits", reż. Krzysztof Materna

Kabaret na orliku
Szukający pocieszenia aktorzy (m.in. Tomasz Karolak, Cezary Kosiński, Magdalena Boczarska, Olga Bołądź i inni) wywołują ducha narodowego pocieszyciela.
Od lewej aktorzy Teatru Imka: Cezary Kosiński, Maciej Wierzbicki i Adam Krawczuk
Wojciech Surdziel/Agencja Gazeta

Od lewej aktorzy Teatru Imka: Cezary Kosiński, Maciej Wierzbicki i Adam Krawczuk

Dalej jest kabaret: postacie z różnych powieści i nowel Sienkiewicza tworzą nowe konstelacje, dyskutują z autorem, zmieniają relacje (np. to Nel, a nie rozmodlony, przestraszony Staś, jest silniejszą stroną w duecie z „W pustyni i w puszczy”), dochodzi współczesna perspektywa (tłumaczka rodem z Unii Europejskiej w scenie rozmowy Litwina Jagiełły z polskimi poddanymi i krzyżackimi/niemieckimi posłami). Całość zaś rozgrywa się na orliku w przeddzień Euro 2012.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną