Recenzja spektaklu: "Senso", reż. Hugo De Ana

Romans antypatriotyczny
Koprodukcja z dwiema drugorzędnymi operami włoskimi nie była nam do niczego potrzebne.
Nicola Beller Carbone jako Hrabina Serpieri
materiały prasowe

Nicola Beller Carbone jako Hrabina Serpieri

Opera Marca Tutino, wystawiona w warszawskim Teatrze Wielkim w koprodukcji z Teatro Comunale di Bologna i Teatro Massimo di Palermo, jest dziełem okolicznościowym, napisanym na obchodzoną w ubiegłym roku rocznicę 150-lecia zjednoczenia Włoch. Libretto oparte jest na opowiadaniu Camilla Boito, które swego czasu stało się dla Luchina Viscontiego inspiracją do nakręcenia filmu o tym samym tytule. Opowiada historię z tamtych czasów, jednak kwestia patriotyzmu schodzi tu na dalszy plan (choć nie brak i hymnu śpiewanego z rozpostartymi sztandarami), a główną bohaterką jest hrabina, która angażuje się w toksyczny romans z oficerem armii austriackiej i oddaje mu pieniądze dane jej na przechowanie przez kuzyna patriotę.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną