Don Kichot w balecie
Recenzja spektaklu: „Don Kichot”, reż. Marius Petipa, Alexei Fadeyechev
10 czerwca 2014
Polski Balet Narodowy zwykle zajmuje się tańcem bardziej nowoczesnym, ale od czasu do czasu przypomina również balet klasyczny i ma z tego sporo przyjemności.
Polski Balet Narodowy zwykle zajmuje się tańcem bardziej nowoczesnym, ale od czasu do czasu przypomina również balet klasyczny i ma z tego sporo przyjemności. „Don Kichot” to spektakl, w którym historia błędnego rycerza z La Manczy jest jedynie pretekstem – tytułowy bohater oraz jego służący Sancho Pansa to role charakterystyczne, które służą jedynie ubarwieniu, najważniejszy jest tu popis kilku innych postaci wziętych raczej z commedii dell’arte niż z dzieła Cervantesa, ale ukazujących swoje możliwości w sposób możliwie najbardziej efektowny. (...)
Ludwig Minkus, Don Kichot, chor. Marius Petipa/Alexei Fadeyechev, Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie
Polityka
24.2014
(2962) z dnia 10.06.2014;
Afisz. Premiery;
s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Don Kichot w balecie"