Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Warszawa się bawi, czyli leci kabarecik

Recenzja spektaklu: „Pieśni ludu polskiego, 17. Pożar w burdelu”, reż. Michał Walczak

„Pieśni ludu polskiego, 17. Pożar w burdelu”, reż. Maciej Łubieński, Michał Walczak „Pieśni ludu polskiego, 17. Pożar w burdelu”, reż. Maciej Łubieński, Michał Walczak Kasia Chmura / materiały prasowe
Jest śmiesznie, przaśnie i obscenicznie, ale bywa też lirycznie.

Kabaretowo-teatralny Pożar w burdelu zaczynał dwa lata temu w piwnicy klubokawiarni Chłodna 25, dziś jest najmodniejszym hipsterskim wydarzeniem stolicy, kolejne gorące programy grane były w tak prestiżowych miejscówkach, jak Nowy Teatr Warlikowskiego czy Muzeum Historii Żydów Polskich. Najnowszy, siedemnasty, grany jest w Studio, a teatr pęka: w szwach i ze śmiechu. Motywem przewodnim „Pieśni ludu polskiego” jest odnalezienie tajemniczej starej księgi o mocy przywracania współczesnym, zmagającym się z „syndromem spiętej dupy”, rodakom tłumionego przez wieki libido. Łączącemu żarty, skecze i piosenki, szalonemu show patronuje Oskar Kolberg, którego Rok obchodzimy. Obscenicznemu urokowi Księgi poddaje się nawet Prezydent HGW, ale podstępny Putin czyha... Jest śmiesznie, przaśnie i obscenicznie, ale bywa też lirycznie, jak w pieśni „Warszawscy aktorzy też mają marzenia” z refrenem „Nas aktorów się wykorzystuje, dyrektorzy teatrów to przeważnie ch...”. Albo w songu: „Wierzę w Miroslava Klose”.

Maciej Łubieński, Michał Walczak, Pieśni ludu polskiego, 17. Pożar w burdelu, reż. Michał Walczak, Teatr Studio w Warszawie

 

Polityka 30.2014 (2968) z dnia 22.07.2014; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Warszawa się bawi, czyli leci kabarecik"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną