Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Teatr

Olimpia na pilota

Recenzja spektaklu: „Opowieści Hoffmanna”, reż. Michał Znaniecki

Od lewej: Mariusz Godlewski, Tomasz Kuk, Katarzyna Oleś-Blacha Od lewej: Mariusz Godlewski, Tomasz Kuk, Katarzyna Oleś-Blacha Łukasz Łuszczek / materiały prasowe
Michał Znaniecki ostatnio trochę się uspokoił – w swoich realizacjach już nie epatuje nadmiarem zaskakujących pomysłów.

Michał Znaniecki ostatnio trochę się uspokoił – w swoich realizacjach już nie epatuje nadmiarem zaskakujących pomysłów. W najnowszym spektaklu dostosował tylko środki do współczesności, np. słynna lalka Olimpia, w której zakochuje się tytułowy bohater, nie jest nakręcana, lecz uruchamiana na pilota. Druga z ukochanych Hoffmanna, Antonia, wraz ze swoim ojcem są przewodnikami po interaktywnej muzycznej wystawie na wzór Muzeum Chopina. Nie ma to jednak wielkiego wpływu na wymowę całości. Ciekawsze, że realizatorzy wybrali najnowsze wydanie nutowe opery – „Opowieści Hoffmanna” to ostatnie dzieło Offenbacha i wciąż są odkrywane kolejne fragmenty, które nie weszły do pierwszego wydania.

Jacques Offenbach, Opowieści Hoffmanna, reż. Michał Znaniecki, Opera Krakowska

Polityka 25.2017 (3115) z dnia 20.06.2017; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Olimpia na pilota"
Reklama