Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Druidzi jak Wiedźmin

Recenzja spektaklu: „Norma”, reż. Laco Adamik

Katarzyna Oleś‑Blacha (na pierwszym planie) w roli tytułowej. Katarzyna Oleś‑Blacha (na pierwszym planie) w roli tytułowej. Łukasz Łuszczek / materiały prasowe
W tej operze ważną rolę odgrywa chór, który staje na wysokości zadania.

Reżyser Laco Adamik, scenografka Barbara Kędzierska i autorka kostiumów Maria Balcerek zbudowali spektakl, który ani nie stawia akcji na głowie, ani jej nie uwspółcześnia. Umieszcza ją w abstrakcyjnej, symbolicznej przestrzeni (może poza sypialnią Normy w środkowych scenach, gdzie łoże jest zupełnie zwyczajne); Druidzi występują w kostiumach i z dredami (które ma nawet jedna z głównych bohaterek Adalgisa) jak w „Wiedźminie”, a Rzymianie mają białe kostiumy, nie togi. 

Vincenzo Bellini, Norma, reż. Laco Adamik, Opera Krakowska

Polityka 45.2017 (3135) z dnia 07.11.2017; Afisz. Premiery; s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Druidzi jak Wiedźmin"
Reklama