Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Teatr

Rozliczenie

Recenzja spektaklu: "Rozliczenie", reż. Waldemar Krzystek

Sztuka nieznośnie publicystyczna

Angielski dramatopisarz David Hare w „Przesileniu”, wyreżyserowanym w Teatrze Telewizji przez Waldemara Krzystka (którego „Małą Moskwę” wciąż można oglądać w kinach), dotknął modnego ostatnio tematu rozliczenia generacji ’68 przez pokolenie ich dzieci.

Rozliczany jest tu wzięty niegdyś lekarz Oliver Lucas (Jan Frycz), fan wolnej miłości i życia bez zobowiązań, dziś – po przejściach, rozczarowany światem i zamknięty na angielskiej prowincji. Rozliczającym zaś jest jego syn (Marcin Bosak) – który swoje życie ustawił w kontrze do życia ojca, co w efekcie jednak dało człowieka zatrzaśniętego w sobie, nadodpowiedzialnego i ogólnie nieciekawego. Oraz jego amerykańska narzeczona Nadia Blye (Magdalena Cielecka), dawna korespondentka wojenna z Bośni i Iraku, dziś wykładowczyni stosunków międzynarodowych na uniwersytecie.

Spór międzypokoleniowy rozgrywa się na dwóch planach: politycznym i osobistym. Sztuka Hare’a niczego nowego do debaty, jaka z okazji 40 rocznicy rewolucji dzieci-kwiatów przewaliła się przez media, nie dodaje. Jest przy tym nieznośnie publicystyczna. Aktorzy starają się przedrzeć przez szelest papieru, zaś reżyser nie ułatwia im zadania.
 

  • Emisja: poniedziałek, 19 stycznia, godz. 20.20, TVP1 
Reklama

Czytaj także

null
Ja My Oni

Jak dotować dorosłe dzieci? Pięć przykazań

Pięć przykazań dla rodziców, którzy chcą i mogą wesprzeć dorosłe dzieci (i dla dzieci, które wsparcie przyjmują).

Anna Dąbrowska
03.02.2015
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną