Recenzja wystawy: "Międzynarodowe Triennale Rzeźby – Kryzys gatunku"

Kryzys w tytule
90 artystów dowodzących, że z tym kryzysem to jednak przesada

Zasada, iż zły pieniądz wypiera pieniądz dobry, sprawdza się też w sztuce. Przez tyle stuleci pysznie rozwijała się rzeźba, dopóki w XX w. nie pojawiła się tzw. instalacja, która błyskawicznie zajęła jej miejsce. Dziś sztuka dłuta musi mocno walczyć o uwagę odbiorcy, z najprzeróżniejszymi zresztą (casus Mitoraja) efektami. Poznańska impreza jest jedną z takich wymagających ogromnego wysiłku (także dosłownego), heroicznych i – miejmy nadzieję – skutecznych prób utrzymania gatunku w polu zainteresowań miłośników sztuki.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną