Recenzja wystawy: "Spojrzenia 2011 – Nagroda Fundacji Deutsche Bank"
Wrażliwe jednostki
Ponieważ ogłoszenie tegorocznych wyników nastąpi dopiero w połowie trwania wystawy, proponuję czytelnikom zabawę w proroka...
Praca Konrada Smoleńskiego „Energy Hunters”, 2011
materiały prasowe

Praca Konrada Smoleńskiego „Energy Hunters”, 2011

Nagroda Spojrzenia przyznawana jest co dwa lata od 2003 r., w tym czasie zyskała już wysoką rangę w środowisku. Co ciekawe, bardzo przypomina Paszporty POLITYKI. Jej celem także jest nagrodzenie artysty młodego, mogącego się już pochwalić ciekawym dorobkiem artystycznym. I tu wybór laureata odbywa się dwuetapowo – najpierw eksperci wskazują siedmiu finalistów, a dopiero spośród nich jury wybiera tego najlepszego. Nic więc dziwnego, że już dwukrotnie wybory laureata Paszportów i Spojrzeń się pokrywały: takiego „dubla” zaliczyli Maciej Kurak oraz Wojciech Bąkowski.

Ponieważ ogłoszenie tegorocznych wyników nastąpi dopiero w połowie trwania wystawy, proponuję czytelnikom zabawę w proroka: obejrzenie ekspozycji i próbę odgadnięcia, komu przypadną laury. A konkurencja jest wyrównana, bo do rywalizacji o splendor oraz o czek na 15 tys. euro stanęli twórcy mający już za sobą oryginalne dokonania artystyczne: Artur Malewski, Anna Okrasko, Konrad Smoleński, Piotr Wysocki, Honza Zamojski, Anna i Adam Witkowscy oraz Anna Zaradny. W tym roku – co ciekawe – kuratorce ekspozycji udało się ułożyć z prac finalistów osobną narrację, oscylującą wokół problemu relacji między wrażliwą jednostką a światem.

Spojrzenia 2011 – Nagroda Fundacji Deutsche Bank, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, wystawa czynna do 13 listopada

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj