Recenzja wystawy: "Góra Fuji: Hokusai i Hiroshige"

Góra mistrzów
Wystawa poświęcona artystom, którzy na Zachodzie stali się symbolami sztuki japońskiej.
Katsushika Hokusai „Pod wielką falą w Kanagawie”, drzeworyt z serii: Sześć widoków góry Fuji.
Muzeum Narodowe w Krakowie z kolekcji Feliksa Mangghi Jasieńskiego/materiały prasowe

Katsushika Hokusai „Pod wielką falą w Kanagawie”, drzeworyt z serii: Sześć widoków góry Fuji.

Wspomnienie dawnej sztuki japońskiej nieuchronnie prowadzi ku barwnemu drzeworytowi ukijo-e epoki Edo. A najwięksi mistrzowie tego drzeworytu w wersji pejzażowej to Katsushika Hokusai i Utagawa Hiroshige. Dorobek tego pierwszego jest ogromny – wykonał ponad 35 tys. prac. Miał czas, żył wszak prawie 90 lat. W historii sztuki najmocniej zapisał się cyklem „Trzydzieści sześć widoków góry Fuji” i uznanym za arcydzieło albumem „Sto widoków góry Fuji”.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną