Recenzja wystawy: "Człowiek w wielkim mieście"

Miejskie wariacje
To wystawa o tych, którzy zaludniają miasta i nadają im sens, którzy się przystosowują lub próbują znaleźć sobie małą enklawę.
Jiang Pengyi „Unregistered city No. 1”, 2010 r.
Johansen Krause/materiały prasowe

Jiang Pengyi „Unregistered city No. 1”, 2010 r.

Henri Cartier-Bresson, Christo, Giorgio de Chirico, Nan Goldin, Andreas Gursky, Giorgio Morandi, Aleksander Rodczenko, Weege, Oskar Kokoschka, Wolfgang Tillmans. Dawno już nie mieliśmy w Polsce wystawy, na której pojawiłyby się prace tak wielu wybitnych – i reprezentujących tak różne formacje estetyczne i różne okresy – twórców. A przecież to nazwiska zaledwie kilku z długiej listy blisko 60 artystów reprezentowanych w ekspozycji. Bo też i źródło pochodzenia prac jest nie byle jakie – kolekcja sztuki UniCredit, w całości licząca sobie ponad 60 tys. eksponatów porozmieszczanych w wielu krajach. Było więc w czym wybierać. Tym razem skoncentrowano się na pracach podejmujących temat miasta i jego mieszkańców – relacji, oczekiwań, wyobrażeń, a nawet fantazji.

To wystawa o tych, którzy zaludniają miasta i nadają im sens, którzy się przystosowują lub próbują znaleźć sobie małą enklawę. Miasto z lotu ptaka, ale też zaludnione ulice. Realistyczne obrazki z życia, ale i surrealistyczne wizje i wariacje na temat architektury. Chłodne miejskie pejzaże i intymne sytuacje domowe. Wystawa bogata stylistycznie i na wysokim poziomie. A przy okazji kolejna udana próba toruńskiej galerii zagoszczenia na stałe w czołówce rodzimych miejsc najciekawiej pokazujących świat poprzez współczesną sztukę.

Człowiek w wielkim mieście, Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu, wystawa czynna do 29 kwietnia

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj