Recenzja wystawy: "Krótka historia instalacji wideo"

Sztuka ze starego telewizora
Pierwsza z serii wystaw podsumowujących pięć dekad używania na potrzeby sztuki kamer, telewizorów, monitorów i wszelkiego innego sprzętu wideo.
„Cross-feedback TV”, instalacja nawiązująca do pracy Nam June Paika z 1966 r.
Zbigniew Kupisz/Centrum Sztuki WRO/materiały prasowe

„Cross-feedback TV”, instalacja nawiązująca do pracy Nam June Paika z 1966 r.

Dziś sale ekspozycyjne w galeriach i muzeach sztuki nowoczesnej coraz częściej przypominają kinowe multipleksy, a monitory należą do głównego wyposażenia wystaw. Instalacje wideo i prace wideo, jeszcze kilkadziesiąt lat temu będące szczytem awangardy, są wręcz rutynowym sposobem uprawiania sztuki. A przecież wszystko zaczęło się stosunkowo niedawno – za narodziny sztuki mediów uważa się pracę Koreańczyka Nam June Paika „Exposition of Music – Electronic Television” z marca 1963 r.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną