Recenzja wystawy: "Vanity. Fotografie mody z kolekcji F.C. Gundlacha"
Świat spod spódnicy
Świat widziany z perspektywy kiecki wygląda naprawdę intrygująco.
F.C. Gundlach, Moda w stylu op-art, Grecja 1966 r.
F.C.Gundlach/Muzeum Narodowe w Krakowie

F.C. Gundlach, Moda w stylu op-art, Grecja 1966 r.

Tytułowy kolekcjoner znał świat mody od podszewki. Nie tylko ją fotografował, ale był kuratorem wystaw i galerzystą. A przede wszystkim, bez zawodowej zawiści, gromadził zdjęcia mody robione przez największych mistrzów epoki z Ricardem Avedonem, Peterem Lindberghiem czy Helmutem Newtonem na czele. W Krakowie pokazanych zostanie około stu prac, począwszy od powstałych w latach 20. XX w., a skończywszy na najnowszych, silnie osadzonych już w świecie Internetu. Oczywiście fotografie mody doskonale odzwierciedlają zmieniające się kanony piękna i estetycznych stylów. Ale wystawa dowodzi, że te na pozór banalne zdjęcia poprzebieranych modelek mają też znacznie szerszy kontekst: wiele mówią o zmieniających się czasach, są odbiciem ewolucji kultury i sztuki, kultury masowej, cywilizacyjnych standardów. I trzeba przyznać, że świat widziany z perspektywy kiecki wygląda naprawdę intrygująco.

 

Vanity. Fotografie mody z kolekcji F.C. Gundlacha, Muzeum Narodowe w Krakowie, wystawa czynna do 1 września

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj