Recenzja wystawy: Mistrzowie warsztatu. Polski rysunek współczesny

Pachnące grafitem
43 twórców i ich prace, powstałe wyłącznie po 2000 r., a więc rzeczywiście pachnące jeszcze grafitem.
Magdalena Szczęśniak, Autoportret jako Kaspar Hauser, 2012.
Magdalena Szczęśniak/materiały prasowe

Magdalena Szczęśniak, Autoportret jako Kaspar Hauser, 2012.

Dziwna sprawa z tym rysunkiem. Wielu uważa, że to już przebrzmiała artystyczna forma wyrazu. Zbyt subtelna jak na dzisiejsze standardy. Ale nie brakuje także gorących miłośników tej techniki, zapewniających, że rysunek przeżywa prawdziwy renesans. Komu wierzyć? Najlepiej własnym oczom, zwiedzając bielską ekspozycję. Wybierając się na nią, trzeba się przygotować na fakt, że współczesny rysunek niewiele już ma wspólnego z tymi tradycyjnymi cieniowanymi aktami czy wypieszczonymi martwymi naturami.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną