Recenzja wystawy: „Shadow Land. Fotografie”

W cieniu
Artysta nie głaszcze widza po głowie, ale raczej wyskakuje ku niemu niespodziewanie zza węgła, z dziwaczną maską skrywającą twarz.
Portret przedstawiający dwóch opóźnionych w rozwoju braci bliźniaków.
Roger Ballen/materiały prasowe

Portret przedstawiający dwóch opóźnionych w rozwoju braci bliźniaków.

Tytuł wystawy wyjątkowo trafnie odzwierciedla jej zawartość. Prace artysty, nawet przy maksimum dobrej woli, trudno bowiem uznać za optymistyczne, pogodne, miłe czy jakkolwiek sympatycznie się kojarzące. Pokazują raczej ciemną stronę ludzkiej egzystencji. Przez wiele lat Ballen (amerykański geolog z zawodu, a południowoafrykański fotografik z wyboru) zajmował się przede wszystkim fotografią reportażową i portretową. (...)

 

Roger Ballen, Shadow Land. Fotografie, Atlas Sztuki, Łódź, do 31 sierpnia

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną