Corpus, wystawa zbiorowa

Filozofia ciała
Dzieła dobrane zostały bardzo świadomie i każde z nich to osobna opowieść o ludzkiej cielesności.
Alina Szapocznikow, popiersie bez głowy, poliuretan, 1968 r.
Jerzy Gładykowski/Narodowa Galeria Sztuki Zachęta/materiały prasowe

Alina Szapocznikow, popiersie bez głowy, poliuretan, 1968 r.

Historia sztuki zaczęła się na dobrą sprawę od fascynacji ludzkim ciałem (by przypomnieć choćby Wenus z Willendorfu), a potem przez kolejne epoki raz owo ciało dość szczelnie zakrywano, kiedy indziej zaś śmielej obnażano. Ale dopiero ostatnie półwiecze wniosło w tę fascynację nowe wątki, krzyżując nagość z takimi pojęciami jak mit, tabu, opresja, dominacja, socjalizacja, gender, a nawet sacrum. Wystawa w Zachęcie jest kolejną z licznych odsłon owych „niebezpiecznych związków sztuki z ciałem”, jak je niegdyś określiła Izabela Kowalczyk. (...)

 

Corpus, wystawa zbiorowa, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, do 19 października

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną