Łódź: Dwie wystawy prywatnych kolekcji

Konfrontacja kolekcjonerów
Dwie wystawy, które sporo łączy, ale też nieco różni.
Kolekcja Wernera Jerke(od lewej) i „Vibration a droite” Jesusa Rafaela Soto (1969 r.)
D. Szewmberg/Atlas Sztuki Łódź/materiały prasowe

Kolekcja Wernera Jerke(od lewej) i „Vibration a droite” Jesusa Rafaela Soto (1969 r.)

Dwie wystawy, które sporo łączy, ale też nieco różni. Łączy łódzka ul. Piotrkowska i fakt, że punktem wyjścia do ich zorganizowania stały się dwie duże prywatne kolekcje sztuki. Werner Jerke to niemiecki lekarz, który przed wielu laty jako młodzieniec wyemigrował z Polski do kraju przodków. Wyjechał na stałe, ale pozostał w nim bakcyl do kolekcjonowania naszej sztuki, który sprawił, że dziś pochwalić się może zbiorem liczącym blisko 600 dzieł, w większości obrazów. Na wystawie z konieczności pokazano zaledwie fragment tej kolekcji, o tyle ciekawej, że estetycznie otwartej na wszystkie kierunki i style. Jerka zawsze sam wybierał dzieła, zgodnie z osobistym gustem, dzięki czemu dziś zgodnie koegzystują w jego kolekcji prace surrealistów, abstrakcjonistów, minimalistów, neoekspresjonistów itd. Trzeba dodać, że dzieła to dobre, a niekiedy doskonałe: od Aliny Szapocznikow (monotypie) począwszy, a na członkach Grupy Ładnie skończywszy.

Kolekcja dra Wernera Jerke. Wybór, Atlas Sztuki, Łódź, wystawa czynna do 25 maja, Pre-Penetrables, Jesús Rafael Soto i Michał Martychowiec, Signum Project, Łódź, wystawa czynna do 30 czerwca

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną