Najgłośniejsze kampanie społeczne na rzecz osób homoseksualnych
W czerwcu ulicami Warszawy przechodzi Parada Równości. Tymczasem w Indiach właśnie opublikowano spot, który nakłania do zrównania praw osób homo- i heteroseksualnych.

Polska Parada Równości maszeruje już po raz 15. Okoliczności są szczególne – Sejm niedawno przesunął prace nad projektem o związkach partnerskich na (według zapewnień Ewy Kopacz) kolejną kadencję. W Irlandii tymczasem mieszkańcy opowiedzieli się w referendum za legalizacją małżeństw homoseksualnych. Co napawa optymizmem i wybraną część polskiej opinii publicznej.

Działacze LGBT walczą o swoje prawa różnymi sposobami. Naciskając na polityków, ale też wpływając na opinię publiczną poprzez akcje społeczne, kampanie i spoty. Karierę w sieci robi właśnie reklama przygotowana przez agencję Ogilvy&NMother z Bangalore, jednego z największych indyjskich miast. Co ciekawe, agencja zajmuje się głównie modą, ale wspiera wszelkie działania na rzecz równości.

W samych Indiach akty homoseksualne podlegają karze, a temat orientacji seksualnej wciąż należy do sfery tabu. Trudno ocenić, czy reklama (niżej) coś zmieni, ale jest szeroko dyskutowana w mediach na całym świecie. Prezentujemy ten i 10 innych przykładów kampanii na rzecz osób homoseksualnych. W tym jeden polski.

1. Indie

„Wizyta” to jeden z pierwszych spotów promujących równość w tym rejonie świata. „Chcieliśmy uniknąć stereotypów na temat osób homoseksualnych, dlatego żadna z bohaterek nie jest bardziej »kobieca« czy »męska« od drugiej. Mamy nadzieję, że dodamy otuchy tym, którzy zechcą powiedzieć o sobie rodzicom” – tłumaczy Avishek Ghosh, jedna z producentek filmu.

2. Chiny

Kampania przygotowana przez China LGBT Awareness Campaign przy okazji tegorocznego Święta Zakochanych. Jej celem było nakłanianie do coming-outu, czyli wyjawienia prawdy o swojej orientacji.

Według danych rzeczonej organizacji w Chinach żyje 30 mln nieujawnionych gejów i lesbijek. Tekst towarzyszący fotografiom brzmiał: „Miłość nie jest wyborem. Nie wybraliśmy bycia homoseksualistami. Po prostu nimi jesteśmy. Szczęśliwie świat jest wystarczająco duży, żeby pomieścić nas wszystkich”. 

.
mat. pr.

.

3. USA

Za kampanię odpowiada amerykańskie stowarzyszenie Evangelicals for Marriage Equality. Premierę miała we wrześniu 2014 r. Richard Cizik, jeden z autorów akcji, zrezygnował ze stanowiska wiceprezydenta National Association of Evangelicals ze względu na stosunek organizacji do związków partnerskich.

Tekst głosi: „Setki wersów w Biblii mówi o miłości. Żaden nie definiuje, czym jest małżeństwo”.

.
mat. pr.

.

4. Rosja

W reakcji na antygejowskie prawo przyjęte w listopadzie 2013 r. przez Dumę kilka zagranicznych marek postanowiło wyrazić swoje poparcie dla rosyjskiej społeczności LGBT. Jednym z ważniejszych przykładów jest bielizna szwedzkiej marki Björn Borg, która uruchomiła rosyjską wersję swojej strony internetowej oraz wykupiła całostronicowe reklamy w „Moscow Times”.

.
mat. pr.

.

Trendy, komentarze

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj