Pokolenie ucyfrowione
Nasze supercyberdzieci
Z najnowszych badań widać, jak mało wiemy o własnych dzieciach – pokoleniu sieci. A należą one do najczęściej korzystających z Internetu w Europie.
Ludzie młodzi traktują cyfrowy wymiar przestrzeni w sposób zupełnie naturalny
Eirik Solheim/Flickr CC by SA

Ludzie młodzi traktują cyfrowy wymiar przestrzeni w sposób zupełnie naturalny

W statystykach blisko połowa Polaków zna Internet jedynie ze słyszenia, a ponad 10 proc. nie czuje potrzeby korzystania z telefonu komórkowego. Tuż obok nich funkcjonuje generacja cyborgów – dzieci i ludzi młodych, którzy już nie wyobrażają sobie świata bez komputerów, Internetu, komórek i dostępnych za ich pomocą usług, jak serwis społecznościowy Nasza-klasa.pl.

– Młodzi ludzie, których poznaliśmy podczas badań, należą do pierwszego pokolenia, które wyrosło z nowymi, cyfrowymi technologiami komunikacyjnymi i nie pamięta świata analogu. Ich życie podporządkowane jest logice cyfrowych mediów, są z nimi zrośnięci. Laptop towarzyszy w łóżku, by mieć cały czas kontakt z ukochaną osobą, a po miastach chodzą ludzko-technologiczne hybrydy młodych ludzi i odtwarzaczy mp3 – mówi dr Mirosław Filiciak, medioznawca z Centrum Badań nad Kulturą Popularną Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, szef zakończonego właśnie projektu badawczego „Nowe Media a uczestnictwo młodych Polaków w kulturze”.

Polskie dzieci w wieku 8–14 lat, jak wynika z ogłoszonych w styczniu wielkich międzynarodowych badań Disneya „Pokolenie XD”, należą do najczęściej korzystających z Internetu w Europie. 60 proc. z nich deklaruje, że Internet i komputery są „tak ważne, że nie jestem sobie w stanie wyobrazić świata bez nich”.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną