Informacja szczegółowa dotycząca wyników rankingu dyskontów
Szanowni Czytelnicy, w związku z wątpliwościami wyrażonymi przez sieć Lidl, redakcja Tygodnika POLITYKA, serwisu POLITYKA.PL oraz firma badawcza GfK Polonia, która przygotowała badanie typu tajemniczy klient, informują:

Przedstawiciel sieci Lidl zwrócił uwagę na fakt, że w sieciach Biedronka oraz Netto herbata Lipton Yellow Label ma mniejsze opakowanie tj. 75 a nie 100 torebek. Przyznajemy, że nasi Tajemniczy Klienci nie zwrócili uwagi na ten fakt. Duże opakowania herbaty Lipton Yellow Label, których ceny odnotowali audytorzy w sieciach Biedronka oraz Netto, uznali za opakowania ze 100 torebkami czarnej herbaty. Szata graficzna opakowań 75 i 100 jest identyczna, różni je tylko informacja o liczbie saszetek w opakowaniu. Wielkość opakowań zawierających 75 i 100 torebek jest również zbliżona. Tajemniczy Klienci realizujący projekt zachowali się jak typowi nabywcy, których zmyliło bardzo duże podobieństwo opakowań obu wielkości opakowań herbaty Lipton. Przepraszamy za tą pomyłkę.

W przypadku cytryn, cena podana w rankingu wynosi 5,99 zł - jest ona wypadkową cen odnotowanych przez audytorów. Wg sieci Lidl cena za 0,5 kg cytryn w siatce wynosi 3,99 zł. W trakcie analizy danych zebranych w terenie przez Tajemniczych Klientów sprawdzaliśmy paragony zakupów. Paragon, który dostaliśmy po projekcie od naszych Tajemniczych Klientów odwiedzających sieć Lidl, nie pozwala jednoznacznie stwierdzić, że cytryny były paczkowane. Poziom ceny cytryn jest zbliżony do poziomu cen cytryn sprzedawanych na wagę w innych sieciach. Stąd, nie wzbudził on podejrzeń badacza odpowiedzialnego za kierowanie i analizę danych zebranych w projekcie.

Ponieważ sieć Lidl poczuła się skrzywdzona sposobem przeprowadzenia naszego rankingu, zdecydowaliśmy sprawdzić, w jaki sposób ceny poddanych w wątpliwość przez Lidla produktów wpłynęły na miejsce sieci Lidl w rankingu. W tym celu usunęliśmy z analizy koszyka cen we wszystkich sieciach produkty, które budzą wątpliwości sieci Lidl (herbata Lipton Yellow Label i cytryny). Ponowna analiza wykazała, że po usunięciu tych produktów miejsce sieci Lidl w rankingu nie uległo zmianie.

Czytaj także

Aktualności, komentarze

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj