szukaj
A2 - autostrada w wiecznej budowie
Najwolniejsza autostrada świata
Autostrada A2 to najstarsza na świecie autostrada w budowie – prace zaczęto ponad 70 lat temu. Kiedy się skończą? Nie wiadomo.
Balet koparek, czyli feta na otwarcie kolejnego odcinka A2 łączącego autostradę z granicą polsko-niemiecką.
Wojciech Robakowski/Forum

Balet koparek, czyli feta na otwarcie kolejnego odcinka A2 łączącego autostradę z granicą polsko-niemiecką.

W Trzcielu, kilkadziesiąt kilometrów za Poznaniem, zjawił się prezydent Bronisław Komorowski oraz dwaj jego poprzednicy Lech Wałęsa i Aleksander Kwaśniewski. Był wicemarszałek Sejmu Cezary Grabarczyk, premier niemieckiego landu Brandenburgii Matthias Platzek oraz dziesiątki innych ważnych gości. Przybyli, by celebrować historyczne wydarzenie: oddanie do użytku 106 km autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka na granicy polsko-niemieckiej. Z Łodzi i Poznania można wreszcie swobodnie dojechać nowoczesnymi trasami komunikacyjnymi aż do Lizbony. Ale z Warszawy nadal tego zrobić się nie da. Dlatego większą część drogi do Trzciela prezydent musiał pokonać samolotem.

Od Todta do Kulczyka

Mistrzem ceremonii był Jan Kulczyk, współwłaściciel i szef rady nadzorczej spółki Autostrada Wielkopolska SA (AWSA), która wybudowała i zarządza A2 z Konina do Świecka. Dla biznesmena to była okazja, by w doborowym gronie polityków zakończyć kilkuletnie wygnanie z życia publicznego w kraju. Powracał w spektakularnym stylu: przy dźwiękach „Fanfar dla A2”, utworu specjalnie skomponowanego (na orkiestrę dętą, gitarę basową i sopran) przez Jana A.P. Kaczmarka. Otwarcie trasy biznesmen uczcił też wyjątkową, sponsorowaną okładką „Pulsu Biznesu” ze swoim wielkim portretem i hasłem „My way” (Moja droga). Wszyscy mu dziękowali i gratulowali sukcesu.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną