Infrastruktura w Polsce
Ruchem konika szachowego
Nowych dróg będzie niewiele, a zmodernizowanych linii kolejowych – jeszcze mniej. Przybędą za to aż trzy lotniska.
Wrocław Główny, najdroższa dworcowa modernizacja w Polsce (ponad 400 mln zł).
Wojciech Kryński/Forum

Wrocław Główny, najdroższa dworcowa modernizacja w Polsce (ponad 400 mln zł).

Na torach.

Czeka nas niemal epokowe wydarzenie. Po raz pierwszy od 1987 r. PKP otworzą nową linię kolejową. (We wrześniu 2008 r. co prawda przybył w Polsce kawałek torów, ale to niemiecka spółka UBB wjechała do centrum Świnoujścia). Pociągami na trasie łączącej warszawskie lotnisko z pobliską magistralą pojedziemy najpóźniej na początku czerwca. O euforię jednak trudno: chodzi o zaledwie 1,8 km torów, a termin otwarcia tej linii przesuwano wielokrotnie. Najpierw o dwa lata spóźnił się czeski projektant, później prace budowlane zwolniły z powodu odkrycia pozostałości fortów i zanieczyszczenia obszaru robót ropą, a na koniec zmieniono lokalizację przepompowni.

Innych sukcesów na torach w najbliższych miesiącach nie będzie. Jest jedynie szansa na trochę szybszą jazdę niektórymi pociągami ekspresowymi Centralną Magistralą Kolejową z Warszawy do Krakowa i Katowic (do 200 km/h).

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną