Jak odmłodzić starą firmę
Ma®ki bez zmarszczek
Firmy ogarnął kult młodości. Każda chce wyglądać nowocześnie, poprawiać wizerunek, fundować sobie kurację odmładzającą. Nie brakuje gotowych na zabiegi chirurgiczne.
Ostatnio zdecydował się na kurację odmładzającą PKO Bank Polski.Doskwiera mu wizerunek wielkiego, nieruchawego, anachronicznego banku z minionej epoki.
PKO BP

Ostatnio zdecydował się na kurację odmładzającą PKO Bank Polski.Doskwiera mu wizerunek wielkiego, nieruchawego, anachronicznego banku z minionej epoki.

W Centrali Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń z każdego kąta spogląda Janusz Rewiński. W staroświeckim garniturku, z krzaczastymi brwiami i bez brody w pierwszej chwili jest trudny do rozpoznania. Bo osoba, którą widzimy na plakatach, to nie Rewiński celebryta, satyryk i były polityk, ale Rewiński aktor, który wcielił się w postać Molocha, czyli ducha czasów minionych. PZU, żeby się z tym duchem ostatecznie pożegnać, gotów jest wydać 25 mln zł, bo kuracja odmładzająca nie jest tania. Pełny zabieg obejmuje unowocześnienie znaku firmowego, zmianę wystroju placówek i kampanię reklamową, tak by zmianę dostrzegli klienci.

Molocha wymyśliły osoby, które kiedyś ubezpieczały się w PZU, a potem przeszły do konkurencji. – 70 proc. osób korzystających z oferty naszych konkurentów miało w przeszłości doświadczenia z PZU. Pytane, z czym im się zakład kojarzy, często używały słowa moloch. Pod tym pojęciem krył się bagaż negatywnych skojarzeń biurokracji, powolności, urzędniczej arogancji, ciągnący się jeszcze od czasów PRL – wyjaśnia Witold Jaworski, wiceprezes PZU. Dlatego największa polska firma ubezpieczeniowa od kilku lat dokłada starań, by wyplenić stare nawyki pracowników, przyspieszyć i uprościć procedury. Teraz chce ten proces odmłodzenia przypieczętować egzorcyzmem: wyganiając ducha starych czasów i wieszając nowy szyld.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną