Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Rynek

Firma usieciowiona

Inwestując w nowoczesne technologie, pamiętajmy o najważniejszej regule: wciąż na pierwszym miejscu musi być sam produkt czy usługa. Inwestując w nowoczesne technologie, pamiętajmy o najważniejszej regule: wciąż na pierwszym miejscu musi być sam produkt czy usługa. Ricardo Infante Alvarez / Getty Images
Czy w czasach serwisów społecznościowych własna witryna internetowa jest jeszcze przedsiębiorcom potrzebna? Zdecydowanie tak, chociaż na pewno trzeba ją zaprojektować inaczej niż kiedyś.

Własna strona WWW to wciąż najważniejsza wizytówka każdej firmy. Pod tym względem nic się nie zmieniło, chociaż inaczej niż kiedyś korzystamy z internetu. Jednak nadal każdy, kto zaczyna swoją działalność, powinien pomyśleć o wyborze jak najlepszego adresu swojej witryny. Oczywiście wiele tych najpopularniejszych jest zajętych, ale firmy oferujące swoje usługi pomogą wybrać najlepszą propozycję. Co ciekawe, można skorzystać z tzw. tropicieli domen. Podając profil działalności przedsiębiorstwa, szybko uzyskamy listę wciąż dostępnych adresów najlepiej pasujących do naszej firmy. Te bardziej atrakcyjne mogą być nieco droższe, ale nazwa domeny to szyld reklamowy każdej firmy. Warto zatem ten wybór dobrze przemyśleć, bo później trudno będzie go zmienić bez ryzyka dezorientacji, a nawet utraty klientów.

Kiedyś nie było wielkiego wyboru pod względem nazw domen, czyli ostatniego członu adresów. Dziś jednak poza charakterystycznymi .pl, .com czy .waw.pl istnieje wiele innych, dopasowanych do różnych rodzajów działalności. Przykładowo siłownia, aby się wyróżnić, może wybrać domenę .fitness, a salon tatuażu domenę .tattoo. Dla pizzerii idealna będzie domena .pizza, a sklepu z rowerami .bike. Branża gastronomiczna może też pokusić się o końcówkę .pub, .bar albo .menu. Takie nietypowe domeny są nieco droższe od standardowych, ale za to pozwalają zdecydowanie lepiej wyróżnić się w sieci.

Jeszcze inna opcja to handel domenami. Oczywiście wiele atrakcyjnych adresów zostało już wcześniej wykupionych przez inne firmy. Jednak wcale nie wszystkie prowadzą pod nimi konkretną działalność. Niektórzy takie adresy tylko trzymają, czekając na zainteresowanego kupca.

Polityka 16.2016 (3055) z dnia 12.04.2016; Technologia dla biznesu; s. 58
Reklama