Internetowa rewolucja w sprzedaży
E-Logistyka dla e-handlu
Elektroniczny handel napędza nie tylko sklepy w sieci, ale i firmy logistyczne.
Z badania Gemius wynika, że dwie trzecie ankietowanych kupowałoby w internecie więcej, gdyby niższy był koszt dostawy.
Michał Krakowiak/Getty Images

Z badania Gemius wynika, że dwie trzecie ankietowanych kupowałoby w internecie więcej, gdyby niższy był koszt dostawy.

Wartość polskiego rynku e-commerce przekroczyła w 2015 r. 30 mld zł. Prognozowany jest wzrost na poziomie 15 proc. rocznie do 2020 r. Nic w tym dziwnego, bo internauci chwalą sobie całodobową dostępność, wygodę, łatwość porównania ofert, większy asortyment i – może najważniejsze – niższe niż w tradycyjnych sklepach ceny. Klienci, których w Polsce jest niecałe 10 mln, najchętniej kupują przez internet odzież, sprzęt RTV/AGD, książki, płyty, obuwie, sprzęt komputerowy oraz urządzenia mobilne: telefony, smartfony czy tablety.

O dostawy milionów przesyłek walczą poczty, firmy kurierskie i logistyczne. Według badania przeprowadzonego przez firmę Gemius badającą zachowania konsumentów w internecie w minionym roku 61 proc. klientów wybrało dostawę kurierem, 21 proc. pocztą, a 11 proc. preferowało odbiór w paczkomacie. – Poczta Polska systematycznie zwiększa swój udział w rynku usług paczkowych. Jesteśmy liderem dostaw e-commerce w Polsce – zapewnia Kamila Supron-Kalinowska z biura prasowego Poczty Polskiej. W 2015 r. poczta zapisała na swoim koncie 17-proc. wzrost liczby nadanych przesyłek w porównaniu z rokiem poprzednim. – Tymczasem wzrost całego rynku wyniósł tylko 12 proc. Szczególnie dynamicznie rozwijał się segment przesyłek kurierskich, których Poczta Polska dostarczyła ponad 40 proc.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj