Te kampanie reklamowe doprowadziły firmy do milionowych strat
10 kampanii reklamowych, które wprowadzały konsumentów w błąd i zostały za to surowo ukarane.

Kampanie reklamowe to często balansowanie na cienkiej granicy między wiarygodną konfabulacją a jawnym wprowadzaniem ludzi w błąd. BusinessInsider stworzył listę firm, którym powinęła się noga i które zapłaciły rekordowe kary za przekazywanie konsumentom treści niezgodnych z prawdą. Oto one.

.
Tumblr

.

Uber

Amerykańska korporacja została ukarana niemałą grzywną (20 mln dolarów), nałożoną na nią przez Federalną Komisję Handlu. Jaki był powód wymierzenia takiej kary? Okazało się, że Uber świadomie wprowadza w błąd swoich potencjalnych kierowców, obiecując im roczne pensje, których wysokość nie miała żadnego związku z rzeczywistością.

Jak oceniała FTC tylko 10 proc. kierowców udało się uzyskać wynagrodzenie w wysokości zbliżonej do tego, czym kusił ich przyszły pracodawca. Zarobki reszty kierowców zupełnie im nie dorównywały.

Czytaj także

Aktualności, komentarze

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj