Logistyka: imponujący postęp w przewozach kolejowych
Nowy jedwabny szlak
Chińczycy, promując zagraniczną ekspansję swoich producentów, tworzą nowe połączenia lądowe. Mogą skorzystać na nich działające w Polsce firmy logistyczne oraz lokalni eksporterzy.
Chińczycy są zdeterminowani, aby wspierać swój eksport, tworząc nowe korytarze transportowe.
TTstudio/PantherMedia

Chińczycy są zdeterminowani, aby wspierać swój eksport, tworząc nowe korytarze transportowe.

W Chinach kupujemy niemal wszystko: ubrania, tkaniny, okulary, zabawki, maszyny, a nawet kamienie nagrobne z już wyrytymi napisami. Hotelarze potrafią sprowadzić z Państwa Środka kompletne wyposażenie hoteli: od kamiennych posadzek, poprzez kafelki, po meble, dywany i olejne obrazy (malowane na podstawie zdjęć przesłanych mailem).

Do niedawna transport tych dóbr odbywał się przede wszystkim drogą morską, rzadziej lotniczą, ale od 2013 r. dostępne są połączenia kolejowe. – Widać rosnące zainteresowanie polskich importerów tym środkiem transportu. A ze względu na jakość serwisu kolejowego – terminowość i bezpieczeństwo – wielu klientów zaczyna traktować przewóz towarów koleją jako pewien standard, podobnie jak dotychczas traktowali transport morski czy lotniczy – opisuje sytuację Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air&Sea Logistics Polska.

W ciągu niespełna czterech lat tylko z jednego chińskiego miasta – Chengdu – przyjechało do Polski ponad tysiąc pociągów.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj