Konsumencie, poznaj swoje prawa

Kiedy klient ma rację?
Nieznajomość prawa szkodzi – głosi stara prawnicza maksyma. W przypadku prawa konsumenckiego sprawdza się ona wyjątkowo często i boleśnie.
25 grudnia ub.r. weszła w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. Ustawa dostosowuje polskie prawo do unijnej dyrektywy konsumenckiej.
Marek Sobczak/Polityka

25 grudnia ub.r. weszła w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. Ustawa dostosowuje polskie prawo do unijnej dyrektywy konsumenckiej.

Dzień dobry. Nazywam się Jan Kowalski i dzwonię z firmy X. Chcielibyśmy zaproponować panu spotkanie z naszym doradcą, który przedstawi możliwości rozwiązań inwestycyjnych przynoszących wysokie zyski. Z pewnością będzie pan nimi zainteresowany, bo lokaty bankowe są dziś tak mało dochodowe. Nasz doradca dojedzie pod wskazany adres i przedstawi szczegóły oferty”. Zapewne większość czytelników odbyła niejedną taką rozmowę. Sprawnemu telemarketerowi trudno przerwać, bo wygłasza swoją formułkę z zawodową rutyną.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną