Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Listki CSR

Trzecia edycja zestawienia Listki CSR POLITYKI

Złoty, srebrny i biały Listek CSR POLITYKI. Złoty, srebrny i biały Listek CSR POLITYKI. Polityka
Redakcja POLITYKI wraz z firmą doradczą PwC po raz trzeci postanowiła przyjrzeć się, jak do zagadnień społecznej odpowiedzialności biznesu podchodzą największe polskie firmy.
Polityka

CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, stał się bardzo ważnym elementem systemu zarządzania firm, mającym wpływ na ich dynamiczny rozwój, innowacyjność oraz zwiększenie konkurencyjności. Przybywa polskich przedsiębiorstw o zróżnicowanej skali działalności, które rozumieją, że w długofalowej perspektywie osiągnięcie sukcesu biznesowego nie jest możliwe w oderwaniu od tego, co dzieje się wokół. W swych codziennych działaniach dobrowolnie uwzględniają więc interesy społeczne, aspekty środowiskowe czy relacje z różnymi grupami interesariuszy: klientami, pracownikami, udziałowcami, partnerami biznesowymi. Mają świadomość, jak ważne jest kształtowanie odpowiednich warunków dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego. 

Redakcja POLITYKI wraz z firmą doradczą PwC po raz trzeci postanowiła przyjrzeć się, jak do zagadnień CSR podchodzą firmy działające w Polsce. Ankieta została przygotowana na podstawie najważniejszych wytycznych normy ISO 26000, których przestrzeganie i wykorzystywanie bezpośrednio przekłada się na to, czy firma jest społecznie odpowiedzialna. Pytania dotyczą siedmiu najważniejszych dla CSR obszarów uwzględnionych w normie ISO 26000: ładu korporacyjnego, praw człowieka, zachowań wobec pracowników, ochrony środowiska, dbałości o klienta, uczciwości biznesowej i zaangażowania społecznego. 

Ankieta ma pomóc uporządkować informacje o skali, zakresie i kierunku działań odpowiedzialnego biznesu w polskich przedsiębiorstwach oraz przeanalizować trendy rozwoju CSR w największych organizacjach. W praktyce bowiem wciąż nieliczne firmy wdrażają już całościowe i kompleksowe strategie oraz realizują wynikające z nich działania w kluczowych dla odpowiedzialnego biznesu obszarach. Inne są dopiero w połowie lub na początku tej drogi. Warto, aby mogły uczyć się i czerpać inspirację od tych, które początki bycia społecznie odpowiedzialnym mają już za sobą.   

Zachęcamy więc i zapraszamy do wypełnienia ankiety i szczerych wypowiedzi odzwierciedlających faktyczną działalność firmy w Polsce w minionym roku kalendarzowym (2013). Zainteresowane firmy prosimy o kontakt mailowy za pośrednictwem adresu csr@polityka.pl

Tegorocznej publikacji wyników przeglądu CSR – Listki CSR POLITYKI będą towarzyszyć analizy i komentarze przygotowane przez Zespół ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu PwC.

Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama