Inspirowanie lepszej przyszłości
Coca-Cola HBC stawia sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Przyjęte do 2020 r. plany mają generować oszczędności w wykorzystaniu energii, wody, tworzyć przyjazne środowisku opakowania oraz wspierać społeczności lokalne na całym świecie.

Coca-Cola HBC, obecna ze swoimi produktami w 28 krajach, od wielu lat dąży do zminimalizowania negatywnego wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Chcąc wywrzeć pozytywny wpływ na przyszłość, 29 września 2016 r. firma wyznaczyła 7 strategicznych celów, które zamierza zrealizować do 2020 r. W tym: zwiększenie udziału energii w zakładach pochodzącej m.in. ze źródeł odnawialnych, wykorzystanie surowców z recyklingu przy produkcji butelek czy też zachęcanie pracowników do różnych inicjatyw wolontariackich.

Nowe cele stanowią uzupełnienie dotychczasowych działań Coca-Cola HBC, tj. redukcji emisji CO2 i zużywanej wody, a także są częścią globalnej strategii biznesowej firmy wspierającej realizację „7 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ”.

W ciągu ostatnich kilku lat firma zmniejszyła zużycie wody o 2,1 mld litrów, co stanowi równowartość 1 szklanki wody dla każdego mieszkańca Ziemi. A dzięki inwestycjom w energooszczędne i niskoemisyjne technologie w ciągu minionych pięciu lat ograniczono o 1,07 mln ton emisję CO2. To mniej więcej tyle, ile emituje w ciągu roku do atmosfery ponad 200 tys. samochodów osobowych.

Innowacyjne rozwiązania

Dbając o środowisko naturalne, Coca-Cola HBC wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, przez co poprawia również swoją efektywność biznesową. Do sprzedaży wprowadzone zostały butelki wykonane w ponad 50% z surowców pozyskanych z recyklingu. Do tego obniżono wagę butelek typu „twist”, są obecnie o 22% lżejsze niż te sprzed kilku lat. W minionym roku o 254% wzrosło wykorzystanie opakowań w innowacyjnej technologii PlantBottle®. Są to butelki w 30% wykonane z surowców roślinnych i w pełni poddają się recyklingowi. Opakowanie jest dostępne w 10 krajach, w których działa Coca-Cola HBC, i będzie wprowadzane na kolejnych rynkach.

Niezależnie od tych działań firma wspiera także lokalne społeczności. W 2015 r. zainwestowała 8,2 mln euro (2,3% swojego rocznego zysku przed opodatkowaniem) na rzecz inicjatyw związanych m.in. z promowaniem aktywnego stylu życia, ochroną środowiska, a także rozwojem młodzieży.

Lokalne inicjatywy

Globalne cele Coca-Cola HBC realizowane na rzecz zrównoważonego rozwoju, znajdują swoje odzwierciedlenie także w działalności firmy w Polsce. W samym 2016 r. planowane jest ograniczenie emisji CO2 o 1,6 tys. ton rocznie oraz całkowite oszczędności w zużyciu wody o 158 tys. m3. Kolejne inwestycje w 2017 r. mają ograniczyć emisję CO2 o dalsze 2 tys. ton rocznie, a w przypadku wody będzie to całkowita oszczędność rzędu 31 tys. m3. Temu celowi mają służyć także wprowadzane w zakładach międzynarodowe certyfikaty systemu zarządzania zasobami wodnymi według wytycznych European Water Stewardship (EWS). Wprowadzono je w zakładach w Tyliczu k. Krynicy-Zdroju i w Radzyminie k. Warszawy, a w kolejnym roku podobna certyfikacja czeka zakład w Staniątkach k. Krakowa.

Coca-Cola HBC Polska jako pierwsza – i jak na razie jedyna – wprowadziła na nasz rynek technologię PlantBottle®. Była też pierwszym producentem napojów używającym nowych butelek wytworzonych z surowca pochodzącego z recyklingu butelek PET. Podobnie jest w przypadku puszek aluminiowych, w których surowiec do produkcji to w 50% materiał z recyklingu starych puszek.

Firma dużą wagę przykłada także do edukacji i budowania zaangażowania pracowników firmy w ochronę środowiska naturalnego. Przykładem programu cieszącego się bardzo dużym zainteresowaniem pracowników jest tzw. program wyłapywania drobnych strat środowiskowych – Near Loss (powiązany z systemem motywacyjnym). Od początku jego realizacji, czyli od 2015 r., pracownicy zgłosili już 915 pomysłów, jak usprawnić działalność firmy, by zminimalizować jej negatywny wpływ na środowisko. Pracownicy uczestniczą też w akcjach na rzecz społeczności lokalnych. W 2015 r. ok. 40% pracowników wzięło udział w 54 wybranych przez siebie projektach.

Poza angażowaniem pracowników w społeczną odpowiedzialność Coca-Cola HBC Polska wspiera i współorganizuje różne programy i wydarzenia o charakterze sportowym, w których uczestniczyło dotychczas ponad 900 tys. Polaków.

Rynek docenia

Działania firmy doceniają rynek i media. W opublikowanym 8 września 2016 r. rankingu Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), Coca-Cola HBC trzeci rok z rzędu została liderem zrównoważonego rozwoju w branży napojów. A w X edycji Rankingu Firm Odpowiedzialnych Społecznie (publikowanym w „Gazecie Prawnej”) Coca-Cola HBC Polska znalazła się na pierwszym miejscu wśród firm z branży FMCG oraz na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej.

Partnerem merytorycznym projektu jest Coca-Cola

Czytaj także

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj