Programy, w których znani osądzają śpiewającego, tańczącego lub żonglującego amatora, są dla telewizji prawdziwymi maszynkami do zarabiania pieniędzy.
30 sekund reklamy przed programem „Mam talent” w TVN (ostatni odcinek trzeciej serii oglądało ponad 5 mln osób) kosztuje (wg cennika) nawet 100 tys. zł, przed „X Factor” w tej samej stacji – 95 tys. zł (cena z maja 2011 r.), a przed „Must Be The Music” w Polsacie 78,2 tys. zł. Najtańsza jest reklama przed „The Voice of Poland” w telewizji publicznej, za którą zapłacić trzeba 55,6 tys. zł.
Ewa Winnicka
Od 1999 r. dziennikarka działu społecznego. Przedtem studiowała dziennikarstwo i amerykanistykę na Uniwersytecie Warszawskim. Dwukrotna laureatka nagrody Grand Press. W „Polityce” zajmowała się polityką społeczną i problemami emigracji, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii.