Niemcy Mikołajowi mówią "Nein"
Strefa wolna od Mikołaja
Przekreśloną brodatą postacią w czerwonej czapce na plakatach i nalepkach Niemcy wyrażają swoją niechęć do Mikołaja.

A konkretnie do jego amerykańskiej wersji. – Mikołajowi z reklamy Coca-Coli mówimy „nie” – wyjaśnia Christoph Schommer, szef największej niemieckiej akcji antymikołajowej i pomysłodawca logo. Aktywiści twierdzą, że amerykański Mikołaj wypacza sens Bożego Narodzenia, i chcą powrotu Świętego Mikołaja w tradycyjnej postaci – biskupa z Myry. – Biskup Mikołaj to symbol bezinteresowności i miłości bliźniego. Amerykański Mikołaj to po prostu komercja – dodają.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną