Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Świat

Strefa wolna od Mikołaja

Niemcy Mikołajowi mówią "Nein"

Przekreśloną brodatą postacią w czerwonej czapce na plakatach i nalepkach Niemcy wyrażają swoją niechęć do Mikołaja.

A konkretnie do jego amerykańskiej wersji. – Mikołajowi z reklamy Coca-Coli mówimy „nie” – wyjaśnia Christoph Schommer, szef największej niemieckiej akcji antymikołajowej i pomysłodawca logo. Aktywiści twierdzą, że amerykański Mikołaj wypacza sens Bożego Narodzenia, i chcą powrotu Świętego Mikołaja w tradycyjnej postaci – biskupa z Myry. – Biskup Mikołaj to symbol bezinteresowności i miłości bliźniego. Amerykański Mikołaj to po prostu komercja – dodają.

Akcję zapoczątkowała przed siedmiu laty organizacja katolicka Dzieło św. Bonifacego. Przez ten czas zaangażowało się w nią ponad milion Niemców, zarówno tych związanych z Kościołem jak i ateistów. Kampania przynosi pierwsze rezultaty. Są już przedsiębiorcy dekorujący firmy i sklepy tylko tradycyjnymi symbolami. A część przedszkoli w Palatynacie, Hesji i Bawarii ogłosiło, że na ich terenie obowiązuje strefa wolna od amerykańskiego Mikołaja.

Więcej na ten temat
Reklama

Warte przeczytania

Czytaj także

null
O Polityce

Dzieje polskiej wsi. Zamów już dziś najnowszy Pomocnik Historyczny „Polityki”

Już 24 kwietnia trafi do sprzedaży najnowszy Pomocnik Historyczny „Dzieje polskiej wsi”.

Redakcja
16.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną