Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Świat

Z widokiem na morze

Biznes wycieczkowy

W 2012 r. – jeśli wypadek „Costy Concordii” nie zmieni tych prognoz – ponad 250 statków wycieczkowych wyruszy w 9 tys. rejsów, przewiozą 20 mln pasażerów.

12 mln urlopowiczów pochodzić będzie z USA i Kanady, 5 mln z Europy, niecałe 2 z Azji. Jak wyliczył Market Cruise Market Watch, statystyczny pasażer wydaje na pokładzie 1,7 tys. dol., w tym 1,3 tys. na bilet i 300 dol. na rozrywki w barach i kasynie.

Podobnie jak w przypadku linii lotniczych, na cenę wakacji wpływ ma czas rezerwacji. Tygodniowy rejs po Morzu Śródziemnym, zaplanowany na kwiecień lub maj, można kupić teraz już za około 500 euro. Oczywiście w kabinie bez okna, bo za widok na morze dopłacić trzeba jakieś 100 euro, kolejne 200 kosztuje prywatny balkon, a najlepsze kabiny to wydatek rzędu kilku tysięcy euro.

Aż 103 statki należą do brytyjsko-amerykańskiej firmy Carnival. Jest ona właścicielem m.in. linii Costa, która obok konkurencyjnego MSC zdominowała rejsy po Morzu Śródziemnym, niemieckich linii AIDA (pływa m.in. po Bałtyku) i brytyjskiego P&O, celującego w Europę Północną, w tym norweskie fiordy i Islandię.

Więcej na ten temat
Reklama

Warte przeczytania

Czytaj także

null
Ja My Oni

Jak dotować dorosłe dzieci? Pięć przykazań

Pięć przykazań dla rodziców, którzy chcą i mogą wesprzeć dorosłe dzieci (i dla dzieci, które wsparcie przyjmują).

Anna Dąbrowska
03.02.2015
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną