Archiwum Polityki

Tytanowe jak nowe

Mamy dobrą wiadomość dla leniuchów: Japończycy wymyślili okna, które czyszczą się same. I nie jest to jedyna przydatna właściwość nowych szyb. Tym razem Amerykanie dali się ubiec.

Przywykliśmy do tego, że slogany reklamowe należy traktować co najmniej z przymrużeniem oka. Trudno bowiem uwierzyć, że olej samochodowy X zamieni nasz pojazd w rakietę kosmiczną, a proszek Y poradzi sobie nawet z najgorszymi plamami i koszule po wypraniu w nim będą wyglądały jak nowe. Zapewne więc nie mniej sceptycznie patrzyliśmy na reklamy, które obiecują, że można już kupić szyby, które niemyte nawet przez miesiąc będą wyglądać tak, jakby były wypucowane zaledwie przed kilkoma godzinami.

Polityka 47.2002 (2377) z dnia 23.11.2002; Nauka; s. 74