Telewizja publiczna odnosi ostatnio same sukcesy. Już nie tylko transmisje sportowe biją rekordy oglądalności na antenie Jedynki i Dwójki. Masową popularnością zaczynają się również cieszyć programy poświęcone wybitnej kulturze, takie chociażby jak festiwal krajowej piosenki w Opolu. Wobec gigantycznego zainteresowania Polaków tą imprezą nie dziwi polemiczny materiał wieczornych „Wiadomości”, w którym dostało się niewydarzonym recenzentom z konkurencyjnych mediów, postrzegającym Opole jako kwintesencję kiczu. Jakże to tak, miliony Polaków nie wstydzą się słuchać zespołu Ich Troje, a jakiś krytyk-oszołom napada na uwielbiany zespół? Z całego serca gratuluję telewizji publicznej, że miała odwagę pochwalić się swoimi osiągnięciami i przypomnieć o należycie realizowanej misji. Nasz klient, nasz pan. Aż strach pomyśleć, ilu abonentów ukochana Jedynka lub Dwójka by straciła, gdyby np. zamiast transmisji z Opola nadała koncert jakiejś, nie daj Boże, ambitnej piosenki.