Archiwum Polityki

Jak nie być sobą

Autopromocja, autoprezentacja, kreacja wizerunku – te pojęcia już na stałe wpisały się do słownika współczesnej polszczyzny. Dobrze skonstruowany wizerunek pomaga odnieść sukces. Jest coraz bardziej niezbędny, by dostać przyzwoitą pracę. Stał się towarem, który można zamówić u specjalisty. Problem w tym, że forma często przerasta treść.

Baba z cielęciną – jedna z mitycznych postaci PRL – nie potrzebowała technik autoprezentacji, by szybko i sprawnie pozbyć się towaru. Przewaga podaży nad popytem to jedna z przyczyn zawrotnej kariery wizerunku w nowych czasach. Sam towar nie wystarczy. Coraz bardziej liczy się opakowanie. Nie dotyczy to tylko akwizytorów, przez zaciśnięte zęby życzących miłego dnia obojętnym klientom. Każdy coś sprzedaje na targowisku świata, dlatego każdy potrzebuje dobrze skonstruowanego wizerunku.

Polityka 5.2004 (2437) z dnia 31.01.2004; Raport; s. 3