Archiwum Polityki

Myszą po mapie

85 mln ludzi na całym świecie szuka usług turystycznych za pośrednictwem Internetu. Internauci coraz częściej korzystają ze specjalistycznych witryn WWW, a sprzedaż usług turystycznych przynosi największe zyski w e-commerce (handlu poprzez sieć). W 1999 r. stanowiła ona aż 32 proc. wszystkich przychodów w tej branży. Prognozy są jeszcze lepsze – w ciągu dwóch najbliższych lat usługi turystyczne w Internecie przyniosą prawie 27 mld dolarów wpływów.

W samych Stanach Zjednoczonych (tam kupowanie usług turystycznych jest najbardziej popularne) prawie 18 mln obywateli dokonało zakupu tzw. produktu turystycznego online. Analitycy Bear Stears Investment Bank przewidują, że rozwój tego sektora już wkrótce wyeliminuje z rynku aż jedną czwartą tradycyjnych agentów i biur podróży.

Portale

Najlepiej jest korzystać z renomowanych portali, które nie tylko oferują pełnię usług turystycznych, ale także linki do innych internetowych firm o podobnym profilu.

Dodatki 24.2001 + Polityka. Internet. Wakacje z siecią. (90069) z dnia 16.06.2001; s. 4