Archiwum Polityki

Wyjazd z Internetu

Swoją działalność w Polsce rozpoczyna jedno z największych na świecie internetowych biur turystycznych – brytyjskie OctopusTravel, którego symbolem jest zielona ośmiornica. Przez stronę www. octopustravel. com już od 30 czerwca będzie można wykupić miejsce w hotelu, zarezerwować dom na Lazurowym Wybrzeżu lub apartament w Nowym Jorku. Na ich stronie będą oferty z 20 tys. hoteli w 112 krajach – od najtańszych do luksusowych pięciogwiazdkowych. Razem z biurem w Warszawie (będzie zatrudniało 7 osób) ruszy polskojęzyczna infolinia. Niestety – szczegółowe opisy większości hoteli na razie będą po angielsku, dopiero na życzenie klienta zostaną przetłumaczone.

OctopusTravel to kolejny, po wyszukiwarce Google i wirtualnej giełdzie eBay, internetowy gigant, który mocno rozwija swą działalność w Polsce. Naszym rynkiem internetowych biur podróży (jego wartość szacuje się w tym roku na 70 mln zł) interesują się już podobno konkurenci „ośmiornicy” – w tym największy światowy serwis www.lastminute.com. Portale pośredniczące w rezerwacji miejsc hotelowych na świecie nie mają u nas dotąd konkurencji. Polskie internetowe biura podróży – największe to Travelplanet.pl i wakacje.pl – wyspecjalizowały się w sprzedaży całych wycieczek (przelot, zakwaterowanie, atrakcje) i idealnie rozpoznały specyficzny gust rodzimych turystów. – Dlatego jesteśmy spokojni o naszą przyszłość. A każda nowa usługa to wygoda, niższe ceny i dobra wiadomość dla klientów – tłumaczy Tomasz Moroz, wiceprezes Travelplanet.pl. Jego spółka właśnie przygotowuje się do lipcowego debiutu na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Polityka 26.2005 (2510) z dnia 02.07.2005; Ludzie i wydarzenia; s. 15
Reklama