Zanim rzucimy się w wir przedświątecznych zakupów, lepiej sprawdzić, które sklepy warto odwiedzać. Jak co roku – w najgorętszym dla handlu i najważniejszym dla konsumentów szczycie grudniowych zakupów – przygotowaliśmy ranking wielkich sieci handlowych. Badanie przeprowadzamy po raz szósty wspólnie z instytutem GfK Polonia.
Gdy w 2003 r. rozpoczynaliśmy publikację rankingu, gospodarka była w stagnacji, straszyło 20-proc. bezrobocie, a kupujący liczyli każdą złotówkę. Hipermarkety niepodzielnie królowały w handlu, wywierając presję na dostawców i drobnych osiedlowych sklepikarzy, ale klienci byli zadowoleni. To tu przecież były najniższe ceny.
W kolejnych latach widać było mocne przetasowania na rynku – z ośmiu badanych sieci zostało sześć, po przejęciu Geanta przez Real, a Hypernovej przez Carrefour.
Polityka
49.2008
(2683) z dnia 06.12.2008;
Raport;
s. 34