Ostatnie dni minionego tygodnia były także ostatnimi dniami trwającego od początku stycznia Festiwalu Kulturalnego Polityki – „Paszporty do Europy”. Wrocławska część Festiwalu Paszportów „Polityki” trwała trzy dni. W Teatrze Polskim, kierowanym przez laureata Paszportu w 2000 r. Pawła Miśkiewicza, odbyły się przedstawienia dwu spektakli w jego reżyserii („Chleb powszedni” na podstawie tekstu Gesine Danckwart i „Przypadek Klary”, innej głośnej niemieckiej dramatopisarki Dei Loher, obydwa mierzące się z problemami współczesnego świata), wernisaż wystawy plakatów teatralnych oraz hiphopowy koncert. Po pierwszym ze spektakli w foyer teatru otwarta została wystawa będąca prezentacją dorobku Stasysa Eidrigeviciusa, laureata Paszportu za 1993 r. w dziedzinie plakatu teatralnego. Ze zdobywcami naszych nagród w Warszawie pożegnaliśmy się na trzech niezwykłych imprezach. Pierwszą z nich (6 lutego) był recital pianisty Stanisława Drzewieckiego, najmłodszego w dziesięcioletniej historii laureata Paszportów. W wypełnionej po brzegi sali Filharmonii Narodowej powtórzył dokładnie repertuar, z jakim wystąpił dziesięć dni wcześniej przed publicznością amerykańską w słynnej nowojorskiej Carnegie Hall; grał utwory Franciszka Schuberta, Fryderyka Chopina i Franciszka Liszta. Były oczywiście bisy i tradycyjny, w wykonaniu tego artysty, show oraz dialogi z publicznością.
Dzień później, 7 lutego, w siedzibie redakcji odbył się Dzień Nowych Laureatów, czyli zdobywców Paszportów „Polityki” za 2002 r. W piątkowe popołudnie chętni mogli zapoznać się z dorobkiem trzech spośród nich. Spotkanie rozpoczęliśmy wernisażem wystawy rysunków Macieja Maciejowskiego, będącej doskonałym suplementem do zakończonej w styczniu w galerii Zachęta ekspozycji dużych olejnych prac artysty.