Przedwojennym reklamom i ogłoszeniom nie wystarczało być Aaaaaktualnie na pierwszym miejscu. Tak jak dzisiejsze musiały być dobre i zaciekawiać odbiorcę (jakże odmienny bywał to klient i język). Na przykład te farmaceutyczne: polecając się pamięci Szanownego Pana Doktora i ścieląc się do nóżek Szanownej Pani Doktorowej, nie mogły przemilczeć o świetnym rezultacie.
Marketing w medycynie ma głębokie korzenie i jego pionierzy też mieli nieposkromioną inwencję.
Marketing w medycynie ma głębokie korzenie i jego pionierzy też mieli nieposkromioną inwencję.
Narodowe Archiwum Cyfrowe
Reklamy leków pojawiały się w prasie, na słupach ogłoszeniowych i w witrynach aptek. Zmarznięta witryna apteki w styczniu 1938 r. Warszawa, Rynek Starego Miasta (od ulicy Jezuickiej).
Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej
Matko, wybór należy do ciebie. „Actitran” mógł leczyć „zołzowatość” i a nawet używać „zaniżonych cen” ale te zwroty stają się coraz mniej zrozumiałe.
Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej
Nawet słoniwych rozmiarów katar usuwał, łagodził „Algorhin”. Zachęcając komiksową opowiastką.
Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej
Reklama z klasycznym rysunkiem z 1937r. „Dicodid” ratuje przed kaszlem w miejscu publicznym. To nic takiego? A pamiętamy „Śmierć urzędnika”?
Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej
Kolorowa fotografia na plaży? To znowu „Efisan”. Pierwiastki życia zawsze potrzebne. Do dziś.
Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej
„Atophanyl” do wstrzykiwań na schorzenia gośćcowe. Brzmi poważnie. I ta posągowa sylwetka przechylona przez ból. Art deco.
Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej
Ogłoszenia drobne z secesyjnymi ornamentami. „Spluwaczki hygieniczne” dbały o komfort w przestrzeni publicznej.
Narodowe Archiwum Cyfrowe
Higiena - to słowo zdobyło popularność w XX wieku. Zdrowie=higiena=czystość. Reklama mydła "Kołłontay" na Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu, 1929r.
Narodowe Archiwum Cyfrowe
W latach 30. o czytośc ubrań dbał proszek „Radion”. Ten produkt królował w drogeriach dzieki pomysłowym reklamom.
Narodowe Archiwum Cyfrowe
Profilaktyka to zdrowe odżywianie. Reklama masła roślinnego na ulicach Poznania.
K. Ostrowski/Narodowe Archiwum Cyfrowe
Pojawiły się ogólnopolski kampanie dotyczące żywienia. Plakat reklamowy wg projektu K. Ostrowskiego propagujacy spożywanie ryb morskich.